Molenbeek: een eerste stap in de goede richting

25 november 2008

Molenbeek: een eerste stap in de goede richting

Molenbeek
Ruim twee weken geleden startte de SP afdeling Sittard-Geleen de actie 'Groeten uit Molenbeek' in de Sittardse buurt Molenbeek. Inmiddels zijn er een groot aantal actiekaarten ingevuld.

Dit gebeurde niet alleen door bewoners van Molenbeek, maar ook door bewoners uit omringende wijken die hiermee hun steun willen betuigen. "Ik rijd iedere dag over de Tudderenderweg als ik mijn kinderen naar school breng. Het is schandalig om te zien hoe de buurt er daar bij ligt. Daar moet echt iets aan gebeuren!", aldus een van de steunbetuigers.

Gelukkig kunnen we constateren dat er ook daadwerkelijk iets aan het gebeuren is. In het gebied rond de Breitnerstraat / Jozef Israelstraat, sinds ruim een jaar gekenmerkt door grote kuilen van meer dan een meter diep, rijden de vrachtwagens af en aan. De eerste gaten zijn inmiddels gevuld: een eerste stap op weg naar een leefbare buurt. "Het is goed om te zien dat onze actie daadwerkelijk iets oplevert", zegt een buurtbewoner. "Ik hoop alleen dat het niet bij het vullen van de gaten blijft. Er zijn nog zoveel zaken die hier opgepakt moeten worden. Er worden ons al jarenlang beloftes gedaan die vaak niet worden nagekomen. We willen serieus genomen worden. We willen trots kunnen zijn op onze buurt!".

De bewoners van Molenbeek kunnen -volgens SP afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra- in ieder geval al trots zijn op zichzelf. "Door inzet van de bewoners wat betreft het versturen van actiekaarten en het ophangen van raamposters, is er iets in gang gezet. We hebben met deze actie dus echt al iets bereikt! We zijn er echter nog lang niet: we zullen de bewoners daarom ook blijven ondersteunen in hun acties totdat deze buurt weer een buurt is om trots op te zijn!".