Start bewonerscomité Molenbeek

8 december 2008

Start bewonerscomité Molenbeek

Molenbeek
Enkele bewoners uit de Sittardse buurt-in-aanleg 'Molenbeek' hebben zich verenigd in een bewonerscomité. Dit bewonerscomité wordt ondersteund door de SP afdeling Sittard-Geleen en zal zich in gaan zetten voor de leefbaarheid in de buurt.
De afgelopen weken is er -naar aanleiding van de kaartenactie- een en ander ondernomen binnen Molenbeek. Een deel van het zwerfvuil is verwijderd en er zijn drie grote kuilen gedicht. Helaas liggen de werkzaamheden nu al weer een week stil. Het is onduidelijk of er plannen bestaan de werkzaamheden te hervatten.

Ondanks het feit dat bewoners -met het opsturen van een actiekaart- in groten getale om een spoedige reactie van de stadsdeelmanager hebben gevraagd, is deze tot nu toe uitgebleven. "De bewoners nemen geen genoegen met een handreiking: men wil een fatsoenlijk oplossing voor de problemen! Het bewonerscomité zal zich gaan inzetten voor de eigen leefomgeving, daarbij van harte ondersteund door de SP. Ìedereen heeft recht op een schone, prettige en fijne buurt. Je buurt is immers je thuis, waar je jezelf prettig moet kunnen voelen en waar je kinderen veilig moeten kunnen opgroeien!" aldus SP afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra.

Bewoners uit de buurt Molenbeek, die ook graag deel uit willen maken van het bewonerscomité, kunnen contact opnemen met Andy Dijkstra (046 4588450).