Statenverkiezingen 2011

3 maart 2011

SP-stemmers, bedankt!

SP stemmers bedankt!

De SP behaalde gisteren 6 zetels in de Limburgse Provinciale Staten. "Dit zijn weliswaar minder zetels dan we hadden, maar nog steeds ruim voldoende om in Limburg een heel duidelijk SP-geluid te laten klinken. SP-stemmers: hartstikke bedankt!", aldus kandidaat Marleen van Rijnsbergen.

2 maart 2011

Vandaag = pro-test!

protest stem SP

Vandaag zijn de provinciale statenverkiezingen van Limburg. Je stem telt twee keer: voor het bestuur van de provincie en voor de nieuwe Eerste Kamer. Voor Rutte een test, voor de SP een pro-test: vóór sociaal en eerlijk.
U draait voor de gevolgen van de crisis op, terwijl van de rijken, de villabezitters en de banken geen bijdrage gevraagd wordt. Als we sterk staan in Limburg en in Den Haag kunnen we daar verandering in brengen.

4 februari 2011

SP: Volle kracht vooruit!

Kano 1

Vandaag vond de aftrap van de SP campagne voor de Statenverkiezingen plaats. Voor de SP begint politiek niet in het provinciehuis, maar bij de mensen. Daarom voer de SP met een kano over de Maas van Maastricht naar Roermond, met aan boord 'onze' kandidaat-Statenleden Marleen van Rijnsbergen, Daan Prevoo en Math Voncken. Later op de dag peddelden ook afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra en secretaris Marcel Meeuwissen een stukje mee. Morgen wordt de tocht vervolgd in Noord-Limburg.

24 januari 2011

Zondag 30 januari: zorgdebat TV Limburg

Zorgdebat TV Limburg
Op donderdag 20 januari vonden in Roermond opnamen plaats voor het eerste grote verkiezingsdebat voor de verkiezingen van Provinciale Staten op 2 maart. Het debat stond geheel in het teken van de zorg en werd georganiseerd door het Huis voor de Zorg. Namens de SP nam lijsttrekker Thijs Coppus deel aan het debat, wat op zondag 30 januari zal worden uitgezonden op TV Limburg.

20 januari 2011

Protest in Sittard-Geleen: SP plakt eerste posters!

PS2011 Eerste posters SP Sittard-Geleen

Op 19 januari heeft Marleen van Rijnsbergen, de nummer 2 op de SP-kandidatenlijst voor de komende Statenverkiezingen, de eerste verkiezingsposters opgehangen in Sittard-Geleen. Samen met Mark, Marcel en Stefano heeft ze een vijftal zuilen voorzien van onze boodschap 'Protest!'. "De campagne voor de komende Statenverkiezing staan voor ons in het teken van protest. Rutte heeft aangegeven dat de Statenverkiezingen een eerste test zijn voor zijn kabinet. Die test kan hij krijgen, maar wat de SP betreft wordt dit een pro-test!", aldus van Rijnsbergen.

2 december 2010

SP presenteert verkiezingsprogramma: Nieuwe Kracht voor Limburg!

Nieuwe Kracht, verkiezingsprogramma SP Limburg 2011
De Limburgse SP heeft haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma heet ‘Nieuwe kracht!’. De partij vindt het hoog tijd voor een frisse wind door het provinciehuis. “De SP gaat de strijd aan tegen de arrogantie van de macht. Het is tijd voor de SP in het provinciebestuur.” Aldus SP lijsttrekker Thijs Coppus.