Nat voetenwerk

16 mei 2005

Nat voetenwerk

Het had zomaar gekunt, een actie voor het realiseren van het verharden van de paden die er zijn op de begraafplaats aan de Broekhovenlaan in Beek. De bezoekers van deze begraafplaats moeten vaker voorzorgsmaatregelen nemen tegen natte voeten die zij kunnen krijgen wanneer het weer eens hard geregend heeft, en de paden (gras) tot een moeras zijn omgevormd.

(rechtsklik op de plaatjes view image voor een groter beeld)

Kerkhof in Beek (1)

Dat er tot nu toe nog geen echte ongelukken zijn gebeurd, mag dan ook een wonder heten. Als Bestuur hebben we dan ook bij de gemeente nagevraagd of deze situatie bij hen bekend is.

Kerkhof in Beek (2)

Het resultaat van deze navraag is, dat het college nu middelen moet proberen te vinden om de paden die er zijn op de begraafplaats te gaan verharden, althans zo was het besluit van de emeenteraad begin dit jaar en hopelijk dan ook zijn beslag zal vinden.

Kerkhof in Beek (3)

Wel zal het gefaseerd gaan gebeuren is gebleken, en op welke termijn dit zal zijn, zal door ons worden nagecheckt. Mocht het zo zijn dat het te lang op zich zal laten wachten, we dan in actie zullen komen. We willen dan ook een goed begaanbaar pad(en) hebben gerealiseerd voor de overwegend ouder zijnde mens die hiervan gebruik maken.

Kerkhof in Beek (4)

Waar de bezoeker van de begraafplaats dan ook iets aan heeft, is een goed geplaveid pad, zodat er geen modder aan de schoenen kleeft.

Kerkhof in Beek (5)