Actief bezig zijn loont; Actie uitdelen rode kaart succesvol

3 oktober 2005

Actief bezig zijn loont; Actie uitdelen rode kaart succesvol

Het was zaterdag 1 oktober j.l. een begin van een nieuwe start om de afdeling weer nieuw leven in te blazen en met een nieuwe groep actieve (bestuur) leden actie te voeren tegen het kabinet. Het uitdelen van de rode kaart voor het ABC complex in de Sittardse binnenstad, en het uitdelen van chocolaatjes ter gelegenheid van de Internationale dag voor de ouderen, aan bewoners en verzorgenden van verpleeg en verzorgingstehuizen was geslaagd te noemen. Hiermee laten we dan ook zien dat de SP ook in de eigen regio actief en zichtbaar is voor en tussen de mensen.

Het in de binnenstad staan met een kraampje en aan voorbij komend winkelend publiek de rode kaart uit te delen om stelling te nemen tegen het kabinet, kan dan ook wel als geslaagd worden genoemd.

De reacties waren over het algemeen positief en kon men het dan ook waarderen dat we als SP Westelijke Mijnstreek ons hebben laten zien. De rode kaart vond gretig aftrek en levert de SP en daarmee ook onze afdeling misschien ook wel nieuwe leden op. Het gesprek met de mensen op straat, waar het toch eigenlijk om te doen is, leverden de volgende foto impressies op ...

Het uitdelen van SP chocolaatjes in verpleeg en verzorgingstehuizen als tweede activiteit die dag.
Het uitdelen van chocolaatjes aan bewoners en verzorgenden van verpleeg en verzorgingstehuizen, ter gelegenheid van de Internationale dag voor de ouderen, kan grotendeels ook als geslaagd worden genoemd en konden bewoners en verzorgenden die we bezocht hebben het initiatief wel appreciƫren. Alleen al het aandacht geven aan deze ouderen was voor ons de tijd en moeite die we er voor genomen hebben meer dan waard. Vanwege privacyoverweging konden we helaas geen foto's nemen van het uitdelen van de chocolaatjes aan de bewoners. Het komend jaar, bij de volgende Internationale dag voor de ouderen, zullen we dit initatief dan ook zeker gaan herhalen.

De conclusie van deze dag was dan ook, dat wanneer we ons als afdeling maar vaak genoeg laten zien in stad, wijk, buurten en anderzijds, de sympathie voor de SP (nog meer) groeiende zal worden. Een begin is er in ieder geval wel al mee gemaakt van hopelijk een lange reeks van actie & activiteit de komende jaren.