Actie 'Grijs op reis' een vruchtbaar bewijs

18 september 2006

Actie 'Grijs op reis' een vruchtbaar bewijs

De afgelopen periode (na de vakantie) is er tot 3x toe uitvoering gegeven aan de actie 'Gratis openbaar vervoer voor 65+' in de gemeente Echt-Susteren, waar een aantal leden van die gemeente een grote hoeveelheid (in totaal om en nabij de 1300) aan duploblokjes van een handtekening hebben laten voorzien. Deze actiedagen waren dan ook succesvol te noemen. Voor een persoonlijke indruk van de meest succesvolle dag die er is geweest (600 ondertekende duploblokjes)

Zondagmorgen, ca. 9 uur uur, begonnen wij de kraam op te zetten op de Jaarmarkt te Roosteren, een klein, aan de Maas gelegen dorpje, tegen de grens met Belgiƫ. Toen om 10 uur de eerste bezoekers begonnen binnen te druppelen, waren wij klaar, folders en steentjes in de hand en de kraam opgetuigd.

Tot onze vreugde hadden wij om 12 uur al de eerste 142 getekende steentjes voor ons liggen en dat sterkte ons in het doorgaan met de actie, ook al bleven een paar toegezegde medewerkers afwezig.

Dank zij Roos, de partner van het meehelpende SP lid, hadden wij volop eten en drinken en ook zij haalde van tijd tot tijd de bezoekers van de jaarmarkt naar onze kraam, waar het soms dringen was en mensen op hun beurt moesten wachten, omdat wij maar 6 pennen hadden.

Om 5 uur konden wij de balans van een dag hard werken, veel discussiƫren, maar ook veel plezier, opmaken en na twee keer tellen tot de ontdekking komen dat er maar liefst 614 lego steentjes waren getekend.

Niet slecht, dachten wij, en aan te bevelen aan alle andere afdelingen in ons land.

Verslag John Kuipers; Ouderenplatform