De (ster)tomaat komt op in ...

7 december 2006

De (ster)tomaat komt op in ...

Morgenavond zal er in Echt (Café 'Het Brandpunt' Rijksweg 1 om 20.00u) een volgende stap gezet gaan worden naar het tot stand brengen van een eigen afdeling van de gemeenten Echt-Susteren en nu nog hetende gemeente Maasbracht. Een enthousiaste groep leden uit beide gemeenten zullen deze avond wegwijs gemaakt worden in wat er allemaal bij komt kijken om een eigen afdeling te worden. Voor ieder SP lid uit Echt, Susteren, Maasbracht eo zeker de moeite waard om er eens een kijkje te nemen. De koffie staat klaar.

Voordat het allemaal zover is, zal er het komende jaar in ieder geval gewerkt gaan worden aan het vormen van een bestuur en activiteiten die het tot stand komen van in eerste instantie een afdeling in oprichting mogelijk moet maken.

Om vervolgens een eigen afdeling te kunnen worden, moet als eerste voldaan worden aan de minimale grens van 50 leden, die beide gemeenten dan ook ruimschoots hebben bereikt. Vervolgens moeten er minimaal 5 leden gevonden worden die een bestuur kunnen vormen. Ook is de voorwaarde dat er van enige activiteit te bespeuren valt in de afdeling in oprichting, voordat deze uiteindelijk een eigen en zelfstandige afdeling kan worden. Met steun van de moederafdeling naar de weg hiertoe, kan ook hier uiteindelijk de (ster) tomaat opkomen.

We wensen als moederafdeling Westelijke Mijnstreek de actievelingen uit Echt-Susteren en Maasbracht dan ook veel succes bij het verwezenlijken hiervan.