SP Senator Tiny Kox bezoekt Limburg

27 februari 2007

SP Senator Tiny Kox bezoekt Limburg

Tiny Kox

Komende vrijdag 2 maart aanstaande zal Eerste kamersenator Tiny Kox een bezoek brengen aan de provincie Limburg. Kox vervangt Jan Marijnissen die aanvankelijk onze provincie zou bezoeken maar in verband met het debat over de regeringsverklaring verstek moet laten gaan.

Tiny Kox (Tilburg) was sinds 1994 als algemeen secretaris belast met de dagelijkse leiding van de SP. In die positie was hij nauw betrokken bij de opbouw van de SP tot derde partij van Nederland in Tweede-Kamerzetels en ledental. Op het partijcongres van 24 mei 2003 nam hij afscheid als partijsecretaris, om daarna de Eerste-Kamerfractie te gaan leiden.

Kox zal het provinciaal campagneteam versterken dat op vrijdagmiddag 2 maart tussen 14.00 en 17.00 uur bij het Coriocentrum aan de Saroleastraat in Heerlen, met het publiek op straat in gesprek zal gaan over de komende statenverkiezingen op 7 maart. Naast Tiny Cox zal provinciaal lijsttrekker Felix van Ballegooij, SP Wethouder Riet de Wit en een aantal kandidaat-Statenleden aanwezig zijn om het verkiezingsprogramma toe te lichten en vragen te beantwoorden. Bij dit straatdebat zal de roemruchte soepexpres van de SP gratis soep uitdelen.

De SP wilt kiezers ervan overtuigen dat niet alleen Provinciale Statenverkiezingen belangrijk zijn maar tevens de hieruit voortvloeiende verkiezingen van de Eerste Kamer. De Eerste Kamer kan een directe invloed uitoefenen op het nieuwe regeringsbeleid, zeker daar waar het nieuwe wetgeving betreft.