MTV Coolpolitics Europadebat

26 april 2007

MTV Coolpolitics Europadebat

Coolpolitics EuropadebatOp 9 mei, de dag van Europa, organiseert Coolpolitics tijdens Forum Maastricht een debat met politici, kenners, liefhebbers en haters over het verleden, heden en toekomst van de Europese Unie. Van het verbod op wegwerpaanstekers tot met stufi studeren in Berlijn, Europa is niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. Maar 50 jaar na het Verdrag van Rome en 15 jaar na het Verdrag van Maastricht weten we niet of Turkije er nu wel of niet bij hoort en of het Parlement nu in Brussel of in Straatsburg vergadert.

Het debat
In het één uur durende debat gaan sprekers in discussie over onder meer de bureaucratie van Europa, de toetreding van Turkije en de Europese droom. Gaan we in de toekomst gezamenlijk de smeltende ijskappen te lijf of blijft het ‘nee’ tegen Europa? Vier gasten, drie thema’s en slechts vijf minuten op de klok. De sprekers moeten hun spaarzame minuten slim verdelen over de thema’s. Dus geen omslachtige antwoorden, Coolpolitics verwacht duidelijke taal.

De opnames voor het programma vinden plaats op 9 mei om half zeven in 'La Bonbonnière' in Maastricht. Te gast zullen zijn: Boris van den Ham, Maxime Verhagen en Jasper van Dijk.

Aanwezig zijn bij de opnames? Stuur voor 7 mei een mailtje naar sittard-geleen@sp.nl.

coolpolitics.nl