Regioconferentie Roermond

7 oktober 2007

Regioconferentie Roermond

Op zaterdag 7 oktober jl. is een afvaardiging van onze afdeling afgereisd naar Roermond, om in de Oranjerie de Regioconferentie bij te wonen. Alle SP-afdelingen binnen Limburg waren vertegenwoordigd, in totaal 62 afgevaardigden.

Tijdens het eerste deel van de conferentie werd er afscheid genomen van onze regiovertegenwoordiger Riet de Wit en werden de kandidaat regiobestuurders voorgesteld. Vervolgens werd Paul Lempens herkozen als vertegenwoordiger van de SP-afdelingen in Noord- en Midden-Limburg. Irma Koopman uit Heerlen vertegenwoordigt de komende twee jaar Zuid-Limburg. De regiovertegenwoordigers werden unaniem gekozen door de afgevaardigden van de Limburgse SP-leden.

Na een heerlijke lunch was er in het tweede deel van de conferentie ruimte voor discussie over het ‘versterken van de fundamenten’. 93 van de 140 afdelingen, waaronder die van ons, hebben het congresstuk binnen een ledenvergadering besproken. Op deze conferentie kregen alle afdelingen de kans om dit mondeling toe te lichten en erover in discussie te gaan met Hans van Heijningen en Ronald van Raak. Alle door de afdelingen gedane aanbevelingen zullen worden meegenomen.