h

SP Sittard-Geleen start meldpunt Regiotaxi

14 oktober 2007

SP Sittard-Geleen start meldpunt Regiotaxi

De afgelopen weken ontvangt de SP Sittard-Geleen steeds meer klachten over de regiotaxi. Veel mensen zijn van dit transport afhankelijk. Met name ouderen en mensen die met grote regelmaat zijn aangewezen op dit plaatsvervangende ‘ziekenvervoer’.

De SP Sittard-Geleen heeft naar aanleiding hiervan besloten om binnenkort een meldpunt te openen. Op dit meldpunt kunnen gebruikers niet alleen klachten maar ook positieve ervaringen melden. Deze meldingen worden geïnventariseerd en na afloop van de actie worden gepresenteerd. Dus als je iets te melden hebt over het functioneren van de regiotaxi óf als je mensen weer die hier iets over willen melden dan kun je dit binnenkort via onze website of telefonisch doorgeven.

Sinds december 2006 is Veolia Transport Nederland de aanbieder van drie vormen van openbaar vervoer in Limburg. Veolia is verantwoordelijk voor een aantal treinlijnen, de busdiensten in Limburg en de Regiotaxi Limburg. Als u gebruik maakt van Regiotaxi Limburg wordt u vervoerd in een 8-persoonsbus, een rolstoelbus of een taxi. Deze vervoersmiddelen zijn te herkennen aan het logo van Regiotaxi Limburg. Met name de lange wachttijden zijn een doorn in het oog van de gebruikers. Voor veel mensen is het niet mogelijk om gecombineerd vervoerd te worden of gebruik te maken van het gewone openbaar vervoer. Zij hebben individueel vervoer op maat nodig. Voor deze mensen is - na indicatie van de gemeente - individueel vervoer beschikbaar. Een eventuele reisgenoot of begeleider mag wel meereizen. Dat het vervoer niet optimaal is weet Veolia inmiddels ook. Om echter extra aandacht te vragen om de problemen op korte termijn op te lossen, start de SP deze actie.

U bent hier