Ledenwerkgroep Stein gaat verder als 'Afdeling in Oprichting'

23 december 2007

Ledenwerkgroep Stein gaat verder als 'Afdeling in Oprichting'

"Het partijbestuur van 7 december jl. heeft besloten om op jullie aanvraag en het advies van het bestuur van de afdeling Doesburg en de regiovertegenwoordiger de SP ledenwerkgroep Stein de status van afdeling in oprichting te geven. Gefeliciteerd daarmee! We weten dat er bij jullie sinds enige tijd leden actief zijn en beschouwen dit dan ook voor jullie als een bijzondere mijlpaal."

Het bovenstaande is een citaat uit het bericht wat de Ledenwerkgroep Stein ontving naar aanleiding van het verzoek zich afdeling in oprichting te mogen noemen. Hiermee is de SP afdeling Stein i.o. een feit! De kersverse afdeling in oprichting 'Stein' zal haar schouders eronder zetten, zodat ze kunnen uitgroeien tot een gezonde, volwaardige afdeling.

De ledenwerkgroep Stein was al geruime tijd actief binnen de gemeente Stein en heeft al verschillende acties op haar naam staan. Zo stonden zij afgelopen zomer op de braderie in Stein, waar zij hun 50e lid binnenhaalden, een voorwaarde om de status 'afdeling in oprichting' aan te kunnen vragen. Verder zijn er diverse publieksacties geweest en heeft men zich hard gemaakt voor een snellere afhandeling van WMO-aanvragen binnen de gemeente Stein. Tegelijkertijd is er achter de schermen hard gewerkt om op organisatorisch vlak de zaak op poten te zetten.

Voor de voormalige ledenwerkgroep is het verkrijgen van de status 'Afdeling in Oprichting' een enorme mijlpaal, waar ze trots op mogen zijn! Vanaf deze plaats willen wij alle mensen die hier hard voor gewerkt hebben van harte feliciteren met dit succes! We hopen daarbij dat we jullie over een poosje nogmaals kunnen feliciteren met het behalen van de volgende mijlpaal: de status van zelfstandige afdeling! Heel veel succes!