Sittard-Geleen in actie voor Nederlandse popmuziek

29 januari 2008

Sittard-Geleen in actie voor Nederlandse popmuziek

Op zaterdag 26 januari heeft de afdeling Sittard-Geleen zo'n 180 handtekeningen opgehaald voor de petitie "Steun de Nederlandse Popmuziek". Onze mensen verzamelden deze handtekeningen tijdens de voorronde van de "Nu of Nooit" talentenjacht in poppodium Fenix aan de Odasingel te Sittard. De bezoekers van Fenix reageerden zeer positief op de actie: er kan immers niet genoeg aandacht worden besteed aan Nederlandse popmuziek!

Banner Steun Nederlandse Popmuziek

In Nederland loopt veel poptalent rond. Deze artiesten krijgen vaak te weinig kansen om zich volledig te kunnen ontplooien. Hier moet veel meer aandacht aan worden besteed. Minister Plasterk komt met een prachtig nieuw Kunstenplan, maar besteedt hierin veel te weinig aandacht aan de Nederlandse Popcultuur. Een kleine investering maakt niet alleen de Nederlandse Popcultuur krachtiger, maar biedt ook economisch voordelen. Muziek is een fantastisch exportproduct!

Bij deze onze dank aan de Stichting Popmuziek Limburg (SPL) voor het faciliteren van deze actie.

Vind jij ook dat de Nederlandse popmuziek een echte kans verdient? Teken hier de petitie en lees meer over de SP Initiatiefnota Oorstrelend en Hartveroverend.