SP Sittard-Geleen opent 'Meldpunt Regiotaxi'

2 mei 2008

SP Sittard-Geleen opent 'Meldpunt Regiotaxi'

De SP afdeling Sittard-Geleen zal op zaterdag 3 mei a.s. een 'Meldpunt Regiotaxi' openen. Gedurende de gehele maand mei kan iedereen die gebruik maakt van deze voorziening zijn/haar ervaringen melden via internet, per telefoon of persoonlijk, bij SP-ers die de komende maand op diverse lokaties binnen Sittard-Geleen met enquêteformulieren aanwezig zullen zijn.

Afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra: “De afgelopen tijd hebben we klachten ontvangen met betrekking tot het functioneren van de regiotaxi. Gebruikers geven onder andere aan geconfronteerd te worden met lange wachttijden en lange reistijden, waardoor men vaak te laat op de bestemming aankomt. Het gaat hier om mensen die niet in staat zijn te reizen met regulier (openbaar) vervoer en daarmee afhankelijk zijn van de regiotaxi. Een voorziening als de regiotaxi is een belangrijk middel om ervoor te zorgen dat mensen met een beperking zich zo zelfstandig mogelijk kunnen bewegen en niet in een isolement terecht komen. Daarom hebben wij besloten deze zaak uitgebreid onder de gebruikers van de regiotaxi te onderzoeken.”

De komende maand zal de SP op een aantal lokaties binnen Sittard-Geleen - waar de regiotaxi frequent stopt - aanwezig zijn, om mensen persoonlijk te vragen naar hun ervaringen met de regiotaxi. Op zaterdag 3 mei is het meldpunt telefonisch te bereiken van 10:00 tot 16:00. Verder is het meldpunt de gehele maand mei telefonisch te bereiken op maandag- en woensdagavond van 20:00 tot 21:30 op telefoonnummer 046-7501193 (m.u.v. pinkstermaandag). Tenslotte kunnen regiotaxi-gebruikers ook gebruik maken van het internetmeldpunt deze website.