Kredietcrisis: het moet NU anders

12 december 2008

Kredietcrisis: het moet NU anders

Het moet NU anders
Op donderdag 11 december jl. heeft de SP Sittard-Geleen de landelijke SP kreditietcrisiskrant uitgedeeld op station Sittard. In iets meer dan anderhalf uur hebben we minstens 1500 krantjes uitgedeeld. De krant werd goed ontvangen. Vele reizigers hebben hun wachttijd nuttig gebruikt om de krant te lezen of om van gedachte te wisselen met een van onze actieve leden.

Een veel gehoorde opmerking was: “Ik merk nog weinig van de kredietcrisis”. Men merkt er misschien nog niet direct iets van, maar in de loop van volgend jaar zal zeker een groot deel van de mensen te maken krijgen met de gevolgen van de huidige kredietcrisis. De mensen die kwamen met vragen en meer informatie over dit onderwerp wilden, gaven aan dat het verwerpelijk is dat grote en belangrijke bedrijven zo slecht met geld zijn omgegaan en dat het vreemd is om deze bedrijven -die niet failliet mogen gaan- over te leveren aan de vrije markt.