Waar blijven de winkels?

3 maart 2010

Waar blijven de winkels?

Winkelcentrum Stadbroek

Afgelopen nacht heeft de SP Sittard-Geleen een spandoek opgehangen op het braakliggende terrein hoek Hemelsley-Tudderenderweg, waar al jaren plannen zijn voor de bouw van een winkelcentrum. Tot op de dag van vandaag is er echter nog geen baksteen gelegd. Hoog tijd om eens aandacht te vragen voor deze zaak, die voor veel bewoners al jaren een groot probleem vormt.

"Doordat bewoners moeilijk te been zijn of met pasgeboren kindjes zitten, zit het er niet in om even de fiets te pakken en naar de stad te gaan om boodschappen te doen. We zijn hierdoor aangewezen op het openbaar vervoer, waar we 2,50 betalen voor een retourtje. Dit klinkt als een klein bedrag, maar aangezien je bijna dagelijks boodschappen moet doen, loopt dit bedrag maandelijks toch flink op, met name als je moet rondkomen van een minimum inkomen", aldus een van de bewoners.

"Toen ik hier kwam wonen, waren er mooie plannen voor een winkelcentrum in het hart van de buurt. Ik had het kunnen weten: weer een van de loze beloften van Stadbroek", aldus een andere bewoner. "Ze beloven prachtige dingen, maar uiteindelijk gebeurt er vaak erg weinig".

De SP vind dat voorzieningen, waaronder ook winkels, voor iedereen in de buurt moeten zijn. Daarom maken we ons hard voor de komst van dit winkelcentrum: nu, maar vooral ook na de verkiezingen!