SPookbeelden in Sittard-Geleen

17 mei 2010

SPookbeelden in Sittard-Geleen

SPookbeeld

In Sittard-Geleen zijn op verschillende plaatsen SPookbeelden verschenen. Deze ingepakte beelden, voorzien van pakkende teksten, vormen vandaag de aftrap van de SP-campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen op 9 juni as.

De gevolgen van de economische crisis worden steeds duidelijker en de naderende bezuinigingen veroorzaken veel onrust. In de campagne voor de komende verkiezingen laten de politieke partijen zien waar ze op willen gaan bezuinigen en waar ze dus de rekening van de crisis neer willen leggen. Spookbeelden van verschraling in de zorg, het afschaffen van de studiefinanciering of doorwerken na je 65e doemen op. Met de beelden-actie wil de SP Sittard-Geleen vandaag een aantal van deze spookbeelden aan de kaak stellen.

SPookbeeld SP

"Veel partijen leggen in hun verkiezingsprogramma de rekening van de crisis bij de gewone burger. Verhoging van het eigen risico in de zorg, de afbraak van de studiefinanciering tot een leenstelsel, doorwerken na je 65e: het is een greep uit een reeks asociale plannen, waarvan politieke partijen ons doen geloven dat ze noodzakelijk zijn. Wij willen de mensen in Sittard-Geleen vandaag duidelijk maken dat de SP deze spookbeelden afwijst! In ons verkiezingsprogramma, 'Een beter Nederland voor minder geld', laten we zien dat er ook heel goed bezuinigd kan worden zonder dat hierbij kwetsbare groepen ongenadig geraakt worden", aldus SP afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra.

SPookbeeld

SPookbeelden opgedoken in Kerkrade
SP Maastricht geeft kiezers alternatief voor spookbeelden