Sittard-Geleen: investeer in homo-emancipatiebeleid

30 september 2010

Sittard-Geleen: investeer in homo-emancipatiebeleid

De gemeente Sittard-Geleen moet snel om de tafel met alle betrokken partijen, om te komen tot een goed homo-emancipatiebeleid. Dit is een van de verzoeken die de SP vandaag heeft neergelegd bij het college van Sittard-Geleen, mede naar aanleiding van de recente geweldsmisdrijven tegen homo's.

“Dat burgemeester Cox in een artikel in de Limburger aangeeft dat hij geen aanleiding ziet om maatregelen te nemen, omdat een geweldsmisdrijf tegen homo's in Sittard-Geleen nooit eerder voorgevallen zou zijn, is natuurlijk te gek voor woorden!”, aldus SP raadslid Marleen van Rijnsbergen. “Ik durf de stelling aan dat dit zeker niet de eerste keer is dat er binnen Sittard-Geleen geweld of intimidatie tegen homo's plaatsvindt. Bovendien is het simpelweg geen argument om niets te doen. Mensen worden geconfronteerd met geweld, enkel en alleen vanwege hun seksuele geaardheid. Dit moet je niet alleen sterk veroordelen, je moet er ook conclusies aan verbinden en als gemeente alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat je samen met betrokkenen naar manieren zoekt om de acceptatie van homo's in de samenleving te bevorderen”.