SP: Geen plaats voor dierenwelzijnscentrum in Limbricht!

7 september 2010

SP: Geen plaats voor dierenwelzijnscentrum in Limbricht!

De Dierenbescherming Limburg wil zo snel mogelijk starten met de bouw van een dierenwelzijnscentrum bij kasteel Limbricht. Het college verleent zijn medewerking aan dit plan en wil hiervoor het bestemmingsplan wijzigen. De SP vindt deze medewerking onbegrijpelijk!

Op maandag 6 september j.l. belegde de gemeente een inloopbijeenkomst voor omwonenden. De opkomst tijdens deze bijeenkomst was zeer groot en de emoties liepen hoog op. Omwonenden lieten massaal weten tegen de komst van het dierenwelzijnscentrum op deze locatie te zijn. "Terecht", alsdus SP raadslid Marleen van Rijnsbergen, "Als er al een dierenwelzijnscentrum gebouwd moet worden, dan niet op deze prachtige plek! Daarbij brengt de komst van dit centrum onherroepelijk geluids- en verkeersoverlast voor omwonenden met zich mee".

De SP vraagt de volksvertegenwoordigers in het college te luisteren naar de bezwaren van omwonenden en de medewerking aan dit plan te stoppen. Daarbij is de SP van mening dat de diverse partijen hun verkiezingsprogramma nog eens uit de la moeten halen. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen hebben vrijwel alle partijen bepleit dat er niet gebouwd zou mogen worden in groene gebieden, buiten de bestaande randen van de bebouwde kom. Het is onbegrijpelijk dat deze beloften een paar maanden na de gemeenteraadsverkiezingen al weer terzijde geschoven dreigen te worden.