Gemeente niet op de hoogte van haalbaarheid Dierenwelzijnscentrum

11 november 2010

Gemeente niet op de hoogte van haalbaarheid Dierenwelzijnscentrum

De Gemeente Sittard-Geleen is de bestemmingsplanprocedure rondom de geplande vestiging van het Dierenwelzijnscentrum te Limbricht gestart, zonder zicht op de economische uitvoerbaarheid van deze plannen. In de beantwoording van de door de SP gestelde schriftelijke vragen met betrekking tot het DWC d.d. 10 november 2010, stelt het college door de Dierenbescherming Limburg geïnformeerd te zijn over de investeringsraming van het DWC en dat de Dierenbescherming bij de verdere besluitvorming de economische uitvoerbaarheid zal onderbouwen.

“De gemeente is aan de slag is gegaan met het bestemmingsplan van het Dierenwelzijnscentrum, zonder te weten of de plannen ook daadwerkelijk haalbaar zouden zijn. Wij willen dan ook van het college weten of dit een gebruikelijke manier van werken is en welke kosten er tot dusver door de gemeente zijn gemaakt. Daarnaast vindt de SP het een kwalijke zaak dat er enorm veel onrust is ontstaan bij de bewoners in Limbricht, terwijl niet eens vaststond of de plannen van het Dierenwelzijnscentrum eigenlijk wel haalbaar zijn. Met dit soort zaken moet je naar mening van de SP veel zorgvuldiger omgaan!” aldus SP fractievoorzitter Marleen van Rijnsbergen.

De SP heeft het college inmiddels via schriftelijke vragen om opheldering gevraagd.