Wethouder negeert oproep 4168 burgers

11 juni 2011

Wethouder negeert oproep 4168 burgers

Wethouder Meeuwis-Stans negeert de oproep van 4168 burgers om in gesprek te gaan met Oda Ploem. Haar Dierenhulpcentrum in Limbricht dreigt te verdwijnen, omdat het niet past in de agrarische bestemming voor deze lokatie. Symphatisanten van het Dierenhulpcentrum begonnen, samen met de SP, een handtekeningenactie om de gemeente op te roepen met Oda om de tafel te gaan en een fatsoenlijke oplossing te bedenken voor dit probleem. Bij het aanbieden van de handtekeningen op donderdag 9 juni jl, gaf de wethouder te kennen totaal niet bereid te zijn om met Oda in gesprek te gaan.

"Een schandalige opstelling van de wethouder!", aldus SP afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra. "Het enige wat wij aan mevrouw Meeuwis vroegen, was een gesprek. Blijkbaar is zelfs dat te veel moeite voor onze stadsbestuurder. Zo ga je niet met iemand om die zich al jaren dag en nacht inzet voor dierenwelzijn binnen onze gemeente. Met deze opstelling schoffeert ze niet alleen Oda, maar 4168 burgers, voornamelijk inwoners van onze gemeente!".