Geleen solidair met medewerkers Sociale Werkvoorziening!

18 september 2011

Geleen solidair met medewerkers Sociale Werkvoorziening!

Afgelopen zaterdag stonden SP-ers én WSW-ers samen op de markt in Geleen om actie te voeren tegen de kabinetsplannen voor de sociale werkplaatsen. Geleen toonde zich massaal solidair met de medewerkers van de sociale werkplaats: een paar honderd mensen schreven daarbij hun persoonlijke boodschap op een werkhandschoen als protest tegen de asociale bezuinigingsplannen van dit rechtse kabinet!

Handen af van de WSW
"Voor de zomervakantie verzamelden we al heel veel handtekeningen op een meterslang spandoek, waarmee we naar de landelijke demonstratie in Ulft zijn gegaan. De actie blijft echter doorgaan, vandaar dat we nu de straat opgaan met werkhandschoenen, waarop mensen hun persoonlijke boodschap kunnen schrijven. De handschoenen gaan deel uitmaken van de ‘keten van solidariteit’, een lang lint van aan elkaar genaaide werkhandschoenen, die in heel Nederland worden verzameld. Uiteindelijk moet deze ketting tot in Den Haag reiken!" aldus SP bestuurslid Mark Hayen.

Actiewebsite 'Armoede werkt niet'