SP Sittard-Geleen start jongerenafdeling 'ROOD!'

23 januari 2012

SP Sittard-Geleen start jongerenafdeling 'ROOD!'

De SP afdeling Sittard-Geleen is gestart met een eigen jongerenafdeling. Een aantal SP-jongeren heeft zich verenigd in een ROOD-groep, die zich tot doel stelt jongeren in Sittard-Geleen een stem te geven. "Onze stad vergrijst en in ons stadsbestuur is ook geen enkele jongere te bekennen. Het is dus hoog tijd dat we ons als jongeren eens gaan bemoeien met het beleid voor jongeren in deze stad!", aldus initiatiefnemer Stefano Roso.

ROOD is op twee manieren georganiseerd: in lokale groepen en in de landelijke vereniging. De lokale ROOD-groepen vallen onder de verantwoordelijkheid van de SP-afdeling, maar voeren hun eigen acties. Stefano Roso: "Op dit moment zijn we bezig met een landelijk ROOD-onderzoek onder MBO'ers en HBO'ers. Wij willen graag weten waar deze studenten tijdens hun studie tegenaan lopen, waar dingen verbeterd kunnen worden. Daarom gaan we naar deze scholen toe. De meeste informatie krijg je immers wanneer je met jongeren praat!".

ROOD houdt zich bezig met alle zaken die jongeren betreffen. "Vandaag zijn we bezig met onderwijs, morgen weer met de skatebaan of het gebrek aan betaalbare huizen. ROOD is er immers voor álle jongeren!", aldus Roso.

Neem een kijkje op de landelijke ROOD! website...