SP start afdeling in Echt-Susteren

3 maart 2012

SP start afdeling in Echt-Susteren

Sinds een aantal maanden is de SP actief in Echt-Susteren met acties in de wijk 't Thaal en bij sociale werkvoorziening Westrom. De SP-ers in Echt-Susteren, behorend tot de afdeling Sittard-Geleen, hebben besloten door te willen gaan als zelfstandige afdeling. Het landelijke partijbestuur van de SP heeft daarom besloten dat de SP in Echt-Susteren de status 'afdeling in oprichting' krijgt, waarmee het traject naar zelfstandigheid is ingezet.

"Dit is een mooie erkenning voor het harde werken wat we met zijn allen gedaan hebben de laatste maanden. Let wel: we hebben meegedaan met de campagne voor de Provinciale verkiezingen, maar zijn pas echt in november vorig jaar aan de slag gegaan. Het is nu aan ons om te laten zien dat we zelfstandig aan de slag kunnen. Onze gemeente verdient een grote en sterke SP", aldus kartrekker Ronald Housmans.

De SP Sittard-Geleen is blij met het besluit van het partijbestuur. "De SP-ers in Echt-Susteren hebben de afgelopen maanden laten zien dat ze prima op eigen benen kunnen staat. We wensen hen heel veel succes en verheugen ons op een goede samenwerking met een sterke buurafdeling!" aldus afdelingsvoorzitter Mark Hayen.