SP reikt Rode Lintje uit aan Oda Ploem

1 mei 2012

SP reikt Rode Lintje uit aan Oda Ploem

odalintje
Op dinsdag 1 mei, de Dag van de Arbeid, heeft de SP Sittard-Geleen -voor de eerste maal- het 'Rode Lintje' uitgerijkt. Het rode lintje is in het leven geroepen om mensen die zich met hart en ziel inzetten voor een betere samenleving in het zonnetje te zetten. Oda Ploem had de eer om als het eerste Rode Lintje in ontvangst te mogen nemen.

De SP zet Oda in het zonnetje vanwege haar jarenlange inzet voor dieren in nood. Het Dierenhulpcentrum, waar zij samen met een heleboel vrijwilligers dieren helpt en opvangt, bestond onlangs twaalf en een half jaar en is een begrip in Sittard-Geleen én omstreken.
“Oda is een voorbeeld van strijdlust en doorzettingsvermogen. Ze zet zich al twaalf en een half jaar met hart en ziel in voor dieren in nood. Dit verdient grote waardering!”, aldus SP fractievoorzitter Marleen van Rijnsbergen.

odaploemsingel1
Om onze waardeing kracht bij te zetten ontvingt Oda niet alleen het 'Rode Lintje', maar heeft de SP ook de Odasingel voor één dag symbolisch omgedoopt in de 'Oda Ploemsingel'.
odaploemsingel2