Snel steun voor speelgoedbank 'De Grabbelton'!

22 juni 2012

Snel steun voor speelgoedbank 'De Grabbelton'!

Speelgoedbank 'De Grabbelton' is zeer dringend op zoek is naar een nieuwe ruimte. De oude uitgifteplek voor speelgoed is onbruikbaar geworden door waterschade. Het speelgoed wordt nu opgeslagen in de voorraadruimtes, maar die zijn te klein. Ruim honderd kinderen die in een schrijnende financiële situatie zitten, maken gebruik van de speelgoedbank. De SP heeft het stadsbestuur daarom verzocht de speelgoedbank te steunen.

De Speelgoedbank wordt momenteel, bij gebrek aan opslagruimte, ernstig in haar mogelijkheden beperkt. De gemeente Sittard-Geleen blijkt de speelgoedbank een leegstaand pand heeft aangeboden, maar de huurprijs van deze accomodatie ligt helaas boven het maximaal besteedbare budget van de speelgoedbank.

"Naar schatting één op de tien kinderen in Nederland groeit op in armoede. De SP is van mening dat de speelgoedbank een prachtig initiatief is dat deze kinderen in staat stelt zich zo optimaal mogelijk te kunnen ontwikkelen en volwaardig mee te doen. Bovendien moet in een gemeente, waar steeds meer een beroep wordt gedaan op de vrijwillige inzet van burgers, een organisatie die afgelopen jaar de vrijwilligersprijs Sittard-Geleen 2011 won, gekoesterd en ondersteund worden!", aldus SP fractievoorzitter Marleen van Rijnsbergen.

De SP heeft de gemeente Sittard-Geleen middels schriftelijke vragen opgeroepen om op zéér korte termijn samen met de Speelgoedbank tot een passende oplossing te komen.