Sta op voor de zorg op 8 juni in Amsterdam

29 mei 2013

Sta op voor de zorg op 8 juni in Amsterdam

Demo sta op voor de zorg

Het zorgakkoord van kabinet Rutte II heeft dramatische gevolgen. De thuiszorg wordt flink afgebroken, banen gaan verloren en mensen verliezen hun recht op zorg. Dit kan zo niet! Het comité “Wij zijn de thuiszorg Westelijke Mijnstreek” roept daarom iedereen op mee te gaan naar de manifestatie tegen de bezuinigingsplannen op de thuiszorg op 8 juni in Amsterdam.

Het zorgakkoord dat enkele weken geleden gesloten werd tussen werkgevers, werknemers en het kabinet, zorgt voor een verlies van 50.000 banen in de zorg. Thuiszorg wordt voor 40% afgebroken waardoor 170.000 mensen hun thuiszorg verliezen en verzorgingshuizen worden gesloten. De toekomst van de dagbesteding is afhankelijk van de gemeenten, die wel een korting van 25% te verwerken krijgen. Genoeg redenen om op 8 juni naar Amsterdam te komen voor een grote manifestatie tegen de plannen.

Wat kun jij doen?
Kom op 8 juni 2013 naar Amsterdam. Deze bezuinigingen raken niet alleen de direct betrokkenen, maar iedereen, roep daarom iedereen in je omgeving op om mee te gaan naar Amsterdam.

Busvervoer van Urmond naar Amsterdam
Vanuit de Westelijke Mijnstreek (Van de Valk, Urmond) vertrekt er een bus. Aanmelden kan door een mail te sturen naar 8juni@sp.nl. Iedereen die gebruik wil maken van busvervoer naar Amsterdam kan zich aanmelden door naam, adres en postcode te mailen naar dit mailadres. Heb je in de tussentijd vragen? Neem contact op met sittard-geleen@sp.nl of 06-25448323.