Sittard-Geleen: 'Handen thuis Rutte!'

1 juni 2013

Sittard-Geleen: 'Handen thuis Rutte!'

Wij zijn de thuiszorg WM1Inwoners van Sittard en Geleen hebben vandaag massaal hun steun betuigd aan de Thuiszorgmedewerkers, die door de afbraakplannen van Rutte hun baan dreigen te verliezen. Hierdoor zullen uiteraard ook veel cliƫnten de hulp van de Thuiszorg verliezen die ze zo hard nodig hebben. Thuiszorgmedewerkers, Abvakabo/FNV en de SP vinden dit onacceptabel, en gingen daarom vandaag de straat op in Sittard-Geleen.

De actiegroep 'Wij zijn de Thuiszorg Westelijke Mijnstreek', gesteund door De vakbond en de SP zijn in de stadscentra van Sittard en Geleen in gesprek gegaan met het winkelend publiek over de aanstaande bezuiniging op de Thuiszorg. Het waren vaak informerende-, maar soms ook emotionele gesprekken over wat er op stapel staat in de Thuiszorg. Een aantal mensen gaf aan niet geloven dat dit kabinet deze absurde afbraakplannen gaat uitvoeren. En laten we wel wezen: het is ook onvoorstelbaar!

Naast de oproep om zaterdag 8 juni mee naar de demonstratie in Amsterdam te gaan, werd aan mensen gevraagd om letterlijk hun hand te tekenenen op een spandoek tegen de afbraakplannen van VVD en PvdA. Al deze 'handtekeningen' op het spandoek gaan mee naar de demonstratie in Amsterdam.

wzt2 wzt3 wzt4