Bewoners in actie tegen sloop Seringenlaan/Meidoornstraat

8 september 2013

Bewoners in actie tegen sloop Seringenlaan/Meidoornstraat

Seringenlaan Geleen

Bewoners van drie woonblokken aan de Seringenlaan en de Meidoornstraat in Lindenheuvel hebben zich verenigd in een actiegroep voor het behoud van hun woningen. Zij tekenen hiermee protest aan tegen het besluit van verhuurder ZOwonen om over te gaan tot sloop. De bewoners worden in hun actie ondersteund door de SP.

Onlangs werden de bewoners van drie woonblokken aan de Seringenlaan/Meidoornstraat op de hoogte gebracht van het plotselinge besluit van ZOwonen om over te gaan tot sloop van hun huizen. Dit besluit kwam voor de bewoners zeer onverwachts, daar zij volgens de vastgestelde plannen géén onderdeel uitmaken van het herstructureringsgebied Burgemeester Lemmensstraat én er kort geleden nog een aantal woningen opgeknapt zijn door ZOwonen. Niets wees erop dat ZOwonen zou overgaan tot sloop van hun woningen. Bovendien kregen de bewoners de mededeling dat hun woning zou worden gesloopt, terwijl zij voor het eerst -op uitnodiging van ZOwonen - een informatieavond in het kader van de herstructurering in hun buurt bijwoonden.

Seringenlaan Geleen

“Onze woningen voldoen aan al onze wensen: “We wonen hier betaalbaar. Doordat wij niet onder de sloopplannen vielen hebben velen van ons zoals altijd vakantiegeld in onze woningen gestoken. Daarnaast is het ons thuis en wonen we hier fijn: zowel in ons huis als in onze buurt. Mensen kennen elkaar hier nog. Dat willen voor geen goud kwijt”, aldus Elly Habets-Sterken, woordvoerster van de actiegroep.