SP start buurtonderzoek in Lahrhof

25 januari 2014

SP start buurtonderzoek in Lahrhof

Zaterdag 25 januari was de SP op bezoek in de buurt 'Lahrhof' in Sittard. De afgelopen vier jaar is de naam 'Lahrhof' hoegenaamd niet gevallen in de gemeenteraad: voor de SP een reden om eens met bewoners in gesprek te gaan!

De bewoners zijn heel erg tevreden over de voorzieningen in hun buurt. Zo is er een supermarkt, een gezondheidscentrum, een sporthal, scholen, een wandelgebied en een fitnesscentrum.

De komende weken wordt het buurtonderzoek voortgezet, zodat we uiteindelijk de hele buurt gesproken hebben. Wordt vervolgd...

Reacties

Als bewoner van de Lahrhof heb ik nog wel een opmerking over het onderhoud in de buurt. Over het algemeen wordt er wel aandacht aan besteedt. Probleem is dat de geasfalteerde wandelpaadjes verkeerd zijn aangelegd waardoor het regenwater, de bladeren en de gevormde modder blijven liggen. Die modder wordt trouwens ook door het onderhoud zelf geproduceerd omdat er met te zware auto's wordt gereden op natte grasperken. Men heeft ws wel gemerkt dat de paden niet een hogere as hebben dan de randen, maar men doet er niets meer aan. Oudere mensen hebben er veel moeite mee. Kinderwagens kunnen er soms maar moeilijk over de wortelschadeplekken heen gereden worden. En ja, de bewoners die honden hebben ruimen eigenliojk nooit de uitwerpselen op, ook niet als de hond op het wandelpaadje gepoept heeft.Ons gezin durft in het donker niet op de paadjes te komen omdat het gevaar de bekende poepschoenen op te lopen erg groot is. 2. Wat zou men kunnen doen om buitenlanders meer te integreren. Dat hoeft niet in de wijk te zijn, het gaat er maar om dat ze zich prettiger voelen in het algemeen. de overheid geeft te weinig mogelijkheden om Nederlands te oefenen en bij te houden. 3. Als buitenlanders in Sittard komen wonen( ik kom veel in aanraking met immigranten) zou er direct een soort schuldhulptraject begeleiding moeten zijn. De meeste buitenlanders, zelfs uitgenodigde vluchtelingen heben direct problemen met schulden, te hoge uitgaven aan telefoon, meubel- en vervoerkosten, maar ook het eetpatroon leidt soms tot te hoge uitgaven. Ik stel voor dat er direct met begrotingssupervisie, hulp bij huishouding enz. begonnen wordt. etc.
mijn bescheiden mening.

hoogachtend

Harteljk dank voor uw reactie. Wij komen graag een keer -samen met u- naar deze wandelpaden kijken en nemen hiervoor contact met u op.
Wat allochtone medebewoners betreft is het van groot belang dat ze volwaardig mee kunnen doen binnen onze gemeente. Dat kan door ze -waar nodig!- onze taal te leren, ze wegwijs te maken en ze te begeleiden met het vinden van werk. Schuldhulpverlening is aleen dan aan de orde wanneer dit daadwerkelijk noodzakelijk is. Dit geldt overigens voor iedere inwoner van onze gemeente.

Met vriendelijke groet,

Marleen van Rijnsbergen.