SP wil duidelijkheid over woningvoorraad Sittard-Geleen

3 november 2014

SP wil duidelijkheid over woningvoorraad Sittard-Geleen

De SP-fractie in de raad van Sittard-Geleen wil nu eindelijk eens duidelijkheid over de woningvoorraad in Sittard-Geleen. Al sinds november 2014 vraagt de partij om feiten en cijfers, met name over de betaalbare huurwoningen. "En nu die feiten er eenmaal zijn, willen we zie ook inzien. Zoals afgesproken!" aldus SP-raadslid Ivo Tillie.

Afgelopen vrijdag heeft het College een persbericht verstuurd over de actuele woningvoorraad in de Westelijke Mijnstreek. In dit persbericht is melding gemaakt van het rapport 'woningvoorraadbehoefte sociale doelgroep Westelijke Mijnstreek 2013-2030'. Tevens staat in het persbericht dat de raad geïnformeerd is.

"Wij hebben herhaaldelijk aan de wethouder gevraagd om dit rapport", aldus SP-raadslid Ivo Tillie. "Maar tot op heden hebben wij nog niets gezien. Het college trekt hier conclusies die door de raad niet te controleren zijn, omdat wij géén inzicht krijgen in de aantallen uit het rapport.”

De wethouder blijft de gedane toezegging over inzage in het rapport ontwijken. Dit is voor de SP niet langer acceptabel. Daarom hebben we de vragen, die wij als SP hebben over de woningvoorraad in Sittard-Geleen, schriftelijk aan het college van B&W gesteld.
Ivo Tillie: “Het wordt tijd dat de wethouder de belofte van november vorig jaar eindelijk nakomt."