Marleen van Rijnsbergen kandidaat gedeputeerde

22 april 2015

Marleen van Rijnsbergen kandidaat gedeputeerde

Foto: SP

Op woensdag 22 april is, tijdens de presentatie van de nieuwe coalitie van Provinciale Staten van Limburg, de kandidatuur van Marleen van Rijnsbergen als gedeputeerde bekend gemaakt. Zodra de Limburgse SP-leden én Provinciale Staten instemmen met deze kandidatuur, zal zij op 29 april geïnstalleerd worden als lid van Gedeputeerde Staten van Limburg.

"Het is een grote uitdaging om -namens de SP- deel uit te gaan maken van het provinciebestuur. De kans om een stevige sociale en duurzame koers uit te gaan zetten in Limburg mag je simpelweg niet voorbij laten gaan!", aldus Marleen van Rijnsbergen.

De mogelijke installatie van Van Rijnsbergen als gedeputeerde betekent haar vertrek uit de Gemeenteraad van Sittard-Geleen. "In de Raad nemen we afscheid van een gedreven SP-er, die in haar eerste periode al een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Marleen was niet alleen erg betrokken, maar ook altijd bereid het debat te voeren op de inhoud en was daarin altijd goed voorbereid. Zij zorgde ervoor dat ze zoveel mogelijk informatie van onze inwoners meenam in haar betoog. Als het nodig was (en dat was het vaak!) bracht Marleen vuurwerk. Met enthousiasme, verbazing, boosheid, ongeloof en rode wangen, voerde zij het debat in een door met name mannen en oude structuren gevormde gemeenteraad. Daarmee heeft ze de SP in Sittard-Geleen op de kaart gezet. De SP-fractie én de afdeling vinden het dan ook erg jammer, dat Marleen weggaat, maar wensen haar heel veel succes in haar nieuwe functie", aldus afdelingsvoorzitter Andy Dijkstra.

De vrijgekomen plek in de raad zal ingenomen worden door Tom Baars, die nu ook al als burgerraadslid actief is in commissievergaderingen. Uiteraard zal de SP-fractie de koers, die door Marleen is ingezet, met net zoveel enthousiasme voortzetten.