Bezoek aan Europees Parlement zeer geslaagd

17 december 2017

Bezoek aan Europees Parlement zeer geslaagd

Foto: SP

Op vrijdag 8 december organiseerde onze afdeling een excursie naar Brussel. Afdelingen Meierijstad, Roermond, Brunssum en Horst aan de Maas gingen mee. Een foto-verslag.

We begonnen de dag met een inleiding over de Europese Unie en het werk van het Europees Parlement van een woordvoerder van het parlement. Een eerste ronde aan vragen en antwoorden - variërend van Brexit tot Griekenland - deed de dag goed starten.

We werden hierna rondgeleid door Ellen Verhoog van het SP team in Brussel en we kregen eens goed te zien hoe groot het parlement daadwerkelijk is. Je kunt er makkelijk in verdwalen!

Foto: SP

Eenmaal aangekomen bij de SP fractiekamers, was het tijd voor een lekkere lunch die we in een van de vergaderruimtes oppeuzelden alvorens we snel doorgingen naar een van de commissiezalen waar zo'n honderd SP'ers onze Europarlementariërs Dennis de Jong en Anne-Marie Mineur veel vragen stelden over ons werk als partij in de EU, hoe we bijvoorbeeld vluchtelingen het beste kunnen opvangen of hoe we ter linkerzijde steviger op Europese basis kunnen samenwerken.

Foto: SP

Ter afsluiting van de dag gingen we eten bij een lokaal restaurant om na te praten over een super leerzame en leuke dag! Ook werd Juliet Boshouwers, de drijvende kracht achter de dag, bedankt voor de inzet. Zonder Juul waren we er niet gekomen. Bedankt!