Kindante

7 februari 2017

Gemeente: Neem regie over scholenspreiding!

De SP heeft vernomen, dat basisschool De Tovertuin per augustus 2018 gesloten zal worden. De SP is van mening dat dit een heel slechte ontwikkeling is voor de wijken Stadbroek en Broeksittard. De school is in deze wijk niet alleen een onderwijsplek, maar heeft ook een belangrijke maatschappelijk functie en is voor deze wijken van essentieel belang om het wijkopbouwwerk te ondersteunen. Het is van belang dat ouders en kinderen elkaar hier ontmoeten om samen te bouwen aan hun wijk. We zijn dan ook blij om te horen, dat ook het college niet gelukkig is met deze sluiting. Een basisschool, maar ook andere onderwijsvoorzieningen, zou volgens de SP een belang moeten dienen van de kinderen en bewoners van onze gemeente. Wij merken steeds vaker dat de belangen van de grote onderwijskoepels niet overeenkomen met de belangen, die wij als gemeente hebben.

22 januari 2013

Plannen Kindante moeten direct van tafel!

Op donderdag 17 januari sprak de Raadscommissie, op initiatief van de SP, over de toekomstplannen van Kindante, waarbij op korte termijn een aantal scholen gedwongen worden te sluiten of te fuseren. "Schandalig!", aldus SP raadslid Marleen van Rijnsbergen. "Kindante besluit op eigen houtje, zonder overleg met ouders, betrokkenen of gemeente, over de toekomst van een groot aantal basisscholen in onze stad. Arrogantie ten top! De SP is van mening dat deze plannen, die geen enkel draagvlak hebben onder ouders, betrokkenen en zelfs onder de overgrote meerderheid van de Raad, direct van tafel moeten en dat er -in overleg met alle betrokkenen- met zorg een nieuw plan moet worden opgesteld! De SP heeft, gevolgd door een grote meerderheid van de raad, de bestuurders van Kindante hiertoe dringend opgeroepen".

11 december 2012

SP wil spoeddebat over toekomst basisscholen Sittard-Geleen

De raadsfractie van de SP in Sittard-Geleen wil zo snel mogelijk een debat over de plannen van Kindante ten aanzien van het basisonderwijs in Sittard-Geleen. De partij heeft de Raad vandaag verzocht akkoord te gaan met dit verzoek.