SP organiseert meldweek voor Vixia-medewerkers.

23 april 2007

SP organiseert meldweek voor Vixia-medewerkers.

Vanaf maandag 23 april staat de SP weer aan de poort bij Vixia. Deze keer niet vanwege voorgenomen beleidswijzigingen, maar vanwege ontvangen meldingen van werknemers over de slechte arbeidsomstandigheden ter plekke.

Voorzitter Marc Büchner van de SP afdeling Sittard-Geleen: “We hebben de laatste weken bijna 20 meldingen gehad van werknemers over de slechte arbeidsomstandigheden en werksfeer binnen Vixia. Mensen die niet meer weten waar ze met hun verhaal naar toe kunnen en die stijf staan van de spanning als ze naar hun werk moeten. Daarom staan we hier. Om de werknemers duidelijk te maken dat ze hun verhaal wél ergens kwijt kunnen en dat er politieke partijen zijn die wél luisteren en voor hun belangen opkomen. Vandaar ook deze meldweek”.

Er wordt een pamflet uitgedeeld met daarop de reden van de actie en een aantal vragen aan de werknemers. Er wordt hen gevraagd naar hun goede én slechte ervaringen sinds de herhuisvesting. Op die manier kan de SP de huidige situatie binnen Vixia in kaart brengen. Op basis van deze resultaten zal de SP besluiten of een vervolgactie noodzakelijk is.

Naar het meldpunt