Aan de poort bij Vixia

15 mei 2007

Aan de poort bij Vixia

Vixia
Maandag 14 en dinsdag 15 mei hebben een aantal leden van de afdeling Sittard-Geleen wederom met pamfletten aan de poort gestaan bij Vixia. Maandag waren we in Sittard op de locatie Millenerweg; dinsdag was het de beurt aan de locatie aan de Borrekuilstraat te Geleen. Het doel van deze actie was de Vixia-medewerkers te informeren over de voortgang van zaken rondom het 'Meldpunt Vixia'.

Begin dit jaar ontvingen we een aantal klachten over de arbeidsomstandigheden binnen WSW-bedrijf Vixia. De SP afdeling Sittard-Geleen maakte zich hier ernstige zorgen over en besloot een meldpunt te openen op haar website. Hierop kunnen sindsdien alle betrokkenen hun positieve- en negatieve ervaringen met Vixia kwijt.

Om het bestaan van het meldpunt bij iedereen onder de aandacht te brengen, hebben we onlangs een meldweek georganiseerd van 23 tot en met 27 april. Rondom deze meldweek hebben we een groot aantal reacties mogen ontvangen.

De komende weken zullen we alle ontvangen reacties bundelen in een rapport, om zo de huidige situatie binnen Vixia in kaart brengen.

Betrokkenen die nog willen reageren op het meldpunt, kunnen dit nog doen tot en met vrijdag 1 juni 2007. Zij kunnen hiervoor het internet meldpunt gebruiken, maar ook het formulier dat is uigereikt aan de poort.

Uiteraard zijn wij ook na 1 juni te bereiken op telefoonnummer 046-4515076 of e-mailadres sittard-geleen@sp.nl