SP biedt 'rapport Vixia' aan aan wethouder en raadsfracties van Sittard-Geleen

11 oktober 2007

SP biedt 'rapport Vixia' aan aan wethouder en raadsfracties van Sittard-Geleen

Persbericht

Vanmiddag 11 oktober zal de SP Afdeling Sittard-Geleen het rapport "Vixia-Medewerkers Aan Het Woord" aanbieden aan verantwoordelijk wethouder Meekels van de gemeente Sittard-Geleen en de raadsfracties.

Het rapport is het resultaat van een meldpunt dat de SP heeft opengesteld naar aanleiding van een reeks klachten over de gang van zaken bij de sociale werkvoorziening. Het rapport bevat een bundeling van reacties van werknemers die hun zorg of positieve ervaring uitspreken. Aanleiding zijn de ontwikkelingen omtrent de bezuinigingen bij Vixia en de verplaatsing van een aantal diensten. De SP wil met dit rapport niet het draagvlak onder de sociale werkvoorziening weg halen maar streeft samen met de medewerkers naar een menselijk en sociaal beleid. Het rapport zal samen worden aangeboden in aanwezigheid van Vixia-medewerkers.

Het aanbieden van het rapport zal donderdagmiddag op twee momenten plaatsvinden:

17.00 uur Aanbieden rapport aan Wethouder Meekels Gemeente Sittard-Geleen, bestuurscentrum Sittard-Geleen, Huub Dassenplein 1 Sittard.

18.15 uur Aanbieden rapport aan Raadsfracties Gemeente Sittard-Geleen, Gemeentehuis Geleen, Markt 1 Geleen.