Orbis: Hart voor zorg of hard voor zorg?

2 november 2009

Orbis: Hart voor zorg of hard voor zorg?

Hart_onder_de_riemOnlangs hebben medewerkers van Orbis voor de vijfde keer te horen gekregen dat de op handen zijnde reorganisatie is uitgesteld voor onbepaalde tijd. Het personeel verkeert nu al een klein jaar in onzekerheid en aan deze situatie zal voorlopig nog geen einde komen. Daarom zal de SP Sittard-Geleen op dinsdag 3 november a.s. onder het motto 'Orbis: hart voor zorg of hard voor zorg' haar solidariteit betuigen met de medewerkers van Orbis.

Tussen 16:00u en 17:30u zal een tiental SP-ers bij de in- en uitgangen van het ziekenhuis suikerhartjes uitdelen om zo de Orbis-medewerkers letterlijk een hart onder de riem te steken.

“Het uitdelen van snoepjes zal niet veel veranderen aan de situatie bij Orbis, zolang deze regering weigert in te grijpen en interim-bestuurders, banken en zorgverzekeraars de dienst uit maken bij Orbis. Met deze actie willen we de medewerkers echter laten weten dat we met ze meeleven!” aldus SP-er Marleen van Rijnsbergen.

De komende week zal de SP ook alle Orbis-medewerkers buiten het ziekenhuis trakteren op een 'hart onder de riem'!