Op de bres voor Vixia

11 november 2010

Op de bres voor Vixia

De plannen van het nieuwe kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten direct van tafel. Hierdoor zullen tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking achter de geraniums en in de armoede belanden. Zij mogen niet de rekening van de crisis gaan betalen!

Tijdens de begrotingsbehandeling op 10 november j.l. heeft de gemeenteraad van Sittard-Geleen een motie van de SP aangenomen waarin het college wordt opgeroepen om -liefst in samenwerking met andere organisaties- krachtig bij de regering te protesteren tegen het voorgenomen WSW-beleid en als gemeente zoveel mogelijk geschikt werk aan te besteden bij Vixia. De fracties van GroenLinks, PvdA, GOB, D66 en een deel van de Stadspartij steunden de motie, hoewel zij aangaven ongelukkig te zijn met de -naar mening van de SP- duidelijke woordkeuze.

De SP voert momenteel een grote actie om een vuist te maken tegen de plannen van het kabinet Rutte. De SP wil juist goede opleidingen, goede begeleiding, echte banen en een fatsoenlijk inkomen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dat wordt door het nieuwe kabinet te grabbel gegooid. Korting op het inkomen en schrappen van banen in de sociale werkvoorziening zal hen veroordelen tot een leven achter de geraniums. Om deze plannen te voorkomen moeten we ons verzetten en ook het protest van gemeenten kan hier een steentje aan bijdragen! Daarom zijn we ontzettend blij met de steun van een meerderheid in onze gemeenteraad om ook vanuit Sittard-Geleen een protest te laten klinken!

Teken de petitie op www.armoedewerktniet.nl!