h

MELD UW KLACHTEN OVER POSTBEZORGING EN POSTNL-SERVICEPUNTEN

25 oktober 2011

MELD UW KLACHTEN OVER POSTBEZORGING EN POSTNL-SERVICEPUNTEN

Naar aanleiding van de vele klachten die zowel op Reddepostbode.nl als bij de SP binnenkomen over postbezorging en de nieuwe PostNL-servicepunten (voormalige postkantoren) opent de SP een klachtenloket. SP-Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen: 'Ik roep iedereen op die klachten heeft over brieven die te laat komen, postpakketjes die verkeerd bezorgd worden of een servicepunt dat niet toegankelijk is, deze te melden bij ons meldpunt.

Aanstaande vrijdag sluit het laatste postkantoor van Nederland. De postkantoren zijn vervangen door 2600 PostNL-servicepunten. Deze servicepunten zijn ondergebracht bij bijvoorbeeld supermarkten en boekhandels. Zo moeten we in Sittard-Geleen al geruime tijd gebruik maken van de servicepunten bij Albert Heijn of Bruna. ‘Een enorme achteruitgang van dienstverlening en service,’ aldus Gesthuizen. Zij verwacht dan ook op het meldpunt klachten te ontvangen over lange wachttijden, ondeskundig personeel en slechtere dienstverlening. Ook de berichten dat er steeds meer post te laat wordt bezorgd heeft de SP doen besluiten dit meldpunt te openen. Afgelopen week is er een lijst bekend geworden van sorteercentra en depots waar post blijft liggen, het gaat hier om 131 meldingen in de afgelopen 2 maanden.

Met het meldpunt wil de SP snel een breder beeld krijgen van de ervaringen van mensen met de bestaande postbedrijven. Op 20 december vindt er in de Tweede Kamer een door de SP aangevraagd debat plaats over de postmarkt. De resultaten van het meldpunt zullen hier ter sprake komen.

Zie ook: SP: GEEN VERDEELPUNTEN TNT-POST IN WIJKEN SITTARD-GELEEN

U bent hier