SP blij met automatische terugbetaling kosten ID-kaart

30 oktober 2011

SP blij met automatische terugbetaling kosten ID-kaart

De gemeente Sittard-Geleen gaat de kosten van ID-kaarten, aangeschaft tussen 29 juli en 9 september, toch automatisch terugbetalen. In eerste instantie moest hiervoor een bezwaarschrift worden ingediend. De SP vond deze regeling omslachtig en niet klantvriendelijk en vroeg het college om alle betrokkenen gewoon hun geld terug te storten. Afgelopen week bleek het college onze mening te delen en is besloten aan onze vraag te voldoen. Alle inwoners van Sittard-Geleen die tussen 29 juli en 9 september een identiteitskaart hebben aangevraagd, krijgen dus alsnog automatisch hun geld terug van de gemeente.

De SP is uiteraard erg blij met het collegebesluit. "Wie geld terug krijgt van de gemeente, zou hier niet om moeten vragen. Dit scheelt zowel burgers als ambtenaren een boel werk. Dat het indienen van een bezwaarschrift een 'gangbare procedure' is, maakt in dit geval niets uit. We hoeven immers niet overal een bureaucratisch gedoe van te maken. Ik ben blij dat het college dit ook heeft ingezien", aldus SP raadslid Marleen van Rijnsbergen.

Gemeente moet kosten ID-kaart automatisch terugbetalen
Antwoord schriftelijke vragen SP inzake teruggave kosten ID-kaart