Bewoners Seringenlaan presenteren boek 'Zo Wonen Wij'

27 oktober 2013

Bewoners Seringenlaan presenteren boek 'Zo Wonen Wij'

Slopen Bezopen!
Bewoners van 18 woningen aan de Seringenlaan/Meidoornstraat in Lindenheuvel presenteerden vandaag hun fotoboek 'Zo Wonen Wij'. De bewoners geven in dit boek letterlijk een inkijkje in hun woningen, die woningvereniging ZOwonen wil gaan slopen. De bewoners leggen zich niet bij het sloopbesluit neer en voeren al wekenlang actie om hun woningen te behouden. De huurdersbelangenvereniging nam het eerste exemplaar van het boek in ontvangst. Zij verklaarden nooit ingestemd te hebben met de sloop van de 18 woningen en achter het protest van de bewoners te staan.

"Dit fotoboek is bedoeld om de hoge heren te laten zien dat het niet om een stapel stenen gaat waar men nu niet meer genoeg aan kan verdienen of die nu niet meer zo modern zijn, maar dat het voor ons een betaalbaar thuis is waar we trots op zijn. We wonen hier ieder op onze eigen manier, maar samen onder drie daken. Dat geven we niet zomaar op!", aldus Elly Habets, woordvoerster namens de bewoners.

slopen bezopen 01

Het fotoboek is tot stand gekomen in samenwerking met de SP Sittard-Geleen. "Met dit fotoboek zetten de bewoners van de Seringenlaan-Meidoornstraat letterlijk de deur van hun huis open, om te laten zien wat dit voor hen betekent en hoe ze hier hun eigen thuis van hebben gemaakt. Het is daardoor een heel persoonlijk en indrukwekkend boek geworden, waar de bewoners met recht trots op kunnen zijn. Het is op basis van deze foto's onmogelijk om vol te houden dat deze huizen niet meer van deze tijd zijn en gesloopt moeten worden", aldus SP fractievoorzitter Marleen van Rijnsbergen.

slopen bezopen 02

Het fotoboek zal op dinsdag 29 oktober worden aangeboden aan de bestuurders van ZOwonen en Wethouder Guyt van volkshuisvesting. Tevens worden zo'n 800 verzamelde steunbetuigingen overhandigd.

slopen bezopen 03