Raad steunt bewoners Seringenlaan

7 februari 2014

Raad steunt bewoners Seringenlaan

De bewoners van de Seringenlaan hebben gisteravond steun gekregen van de voltallige raadscommissie, waar op verzoek van de SP een debat werd gevoerd over de sloop van drie woonblokken.

Alle fracties waren van mening dat ZOwonen de belangen van de bewoners mee had moeten nemen in hun sloopbesluit. Daarbij heeft de commissie afstand genomen van de werkwijze van ZOwonen, die achter de rug van de bewoners een sloopbesluit heeft genomen en hen een half jaar later voor een voldongen feit heeft gesteld.

De wethouder gaat, op verzoek van alle raadsfracties, opnieuw in gesprek met ZOwonen om de sloop van de drie woonblokken terug te draaien.

Reacties

En wat kan de SP betekenen voor (alleenstaande) bewoners in een ander deel Vd Seringenlaan, die nu op geen enkele andere woning recht hebben door een beperkt inkomen? Die incl. gehandicapt kind ws alleen nog recht hebben op een flatje 11 hoog (voor tat een veel hogere huur) en dus zwaar de dupe worden van de sloopplannen..??

Sloop van betaalbare woningen is funest, niet alleen voor de bewoners zelf, maar ook voor mensen die op zoek zijn naar een betaalbaar huis en er geen kunnen vinden.

Neem zo snel mogelijk contact met mij op (mvrijnsbergen@sp.nl), dan gaan we kijken wat we samen kunnen doen!

prachtig die steun van iedereen we zyn er heel bly mee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bedankt voor uw reactie! Mail is verzonden!