SP presenteert kandidatenlijst Gemeenteraadsverkiezingen 2018

7 februari 2018

SP presenteert kandidatenlijst Gemeenteraadsverkiezingen 2018

De SP presenteert haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart.

Als lijsttrekker is Ivo Tillie (51) unaniem door de leden van de SP in Sittard-Geleen gekozen. Hij is vanaf 2002 lid van de partij, zat al voor de SP in Maastricht in de raad in het verleden en is sinds 2014 actief als raadslid voor de SP in Sittard-Geleen. “Wat nu vooral speelt zijn de financiële tekorten in onze gemeente. Ik zal me er hard voor maken, dat de bezuinigingen niet ten koste gaan van de mensen. Daarnaast gaat het sluiten van zwembaden de komende tijd een belangrijk onderwerp worden. Ik wil ervoor zorgen, dat de voorziening in elk stadsdeel behouden blijft. Het gaat hierbij om Het Anker in Born, De Nieuwe Hateboer in Sittard en Glanerbrook in Geleen. En uiteraard blijf ik me inzetten, zodat beslissingen worden gemaakt voor de mensen van onze stad en niet voor het (groot) kapitaal of prestigieuze projecten.”

Op plaats 2 staat Tom Baars. Ook hij is sinds 2014 voor de SP actief in de raad van onze gemeente. Op plekken 3, 4 en 5 staan nieuwe gezichten. De derde plek is ingeruimd voor Andy Dijkstra, lange tijd hét gezicht van de afdeling in zijn rol als voorzitter. Op de vierde plaats staat Chris Schilders, nu ook al voor de partij actief in de Provinciale Staten. Met Katinka Jarabik treffen we de eerste vrouw aan op plek 5 van de kandidatenlijst. Zij is werkzaam als zelfstandig ondernemer en ook al vele jaren (actief) lid van de afdeling.

Lijstduwers zijn Bob Ruers en Daan Prevoo. Bob is oudgediende van de partij en is onder meer lid van de Eerste Kamer. Daan is momenteel gedeputeerde in de provincie en belast met duurzaamheid, mijnschade en asbestsanering.

De complete lijst vind u hieronder:
1. Ivo Tillie
2. Tom Baars