Echte banen, eerlijk loon!

29 januari 2014

SP steunt actie FNV voor echte banen en eerlijk loon

Voor aanvang van het door de gemeente Sittard-Geleen georganiseerd congres over de participatiewet en de inzet van bijstandsgerechtigden in de groenvoorziening, heeft de FNV, ondersteund door de SP, een actie gehouden voor echte banen en eerlijk loon. Ruim 60 mensen stonden bij de ingang van het congrescentrum en ontvingen de congresgangers met vlaggen en flyers.

1 juli 2013

Raad steunt SP: Gemeenteraad bepaalt regels 600-banenplan

Het plan 'werken met beperkte loonwaarde', beter bekend als het 600-banenplan, is sinds 1 januari 2013 door het college toegevoegd als gemeentelijke kerntaak, terwijl de Gemeenteraad hiervoor geen regels heeft bepaald nóch hier toestemming voor heeft gegeven. Al sinds de start van het 600-banenplan in 2011 heeft de SP de wethouder verzocht de regels hiervoor voor te leggen aan de gemeenteraad. Tijdens de raadsvergadering van 27 juni jl. heeft de gemeenteraad daartoe eindelijk unaniem een voorstel van de SP gesteund.

27 april 2012

SP: Stop werken onder minimum loon!

De SP wil dat de gemeente Sittard-Geleen stopt met de uitvoering van het 600-banenplan. Aanleiding hiervoor is het feit dat de invoering van de Wet Werk naar Vermogen, waar het 600-banenplan alvast op vooruit loopt, van tafel is. De SP protesteert al langere tijd tegen het 600-banenplan, waarin mensen met behoud van uikering aan de slag worden gezet. "Werk moet lonen en mensen die zich, ondanks hun beperking, naar hun volle vermogen inzetten horen daarvoor een fatsoenlijk salaris te krijgen van tenminste het minimum loon!", aldus SP fractievoorzitter Marleen van Rijnsbergen.

1 november 2011

SP voert actie tegen verkwanseling minimum loon

600 banenplan poster

Op donderdag 3 november voert de SP afdeling Sittard-Geleen actie tegen de verkwanseling van het Wettelijk Minimumloon door de gemeente Sittard-Geleen. Als protest wordt het wettelijk minimumloon symbolisch ten grave gedragen in een rouwstoet van het Stationsplein tot op de Markt in Sittard. De organisatie roept iedereen op deel te nemen aan deze symbolische begrafenis en zal flyers met informatie uitdelen aan het winkelend publiek. De actie start om 19.00u vanaf het Station Sittard.

21 oktober 2011

SP: geen baan zonder loon!

De SP verzet zich tegen het '600-banenplan' in Sittard-Geleen. Doel van dit plan is om 600 mensen met een uitkering aan een baan te helpen. Deze mensen krijgen hiervoor géén fatsoelijk salaris, maar behouden slechts hun uitkering. De SP stelt dat werk moet lonen en dat dus op zijn minst een minimumloon moet worden betaald!